SHARE

În lipsa dispozitivelor și a internetului, elevii Școlii „Dimitrie Brândză” din Viișoara, Botoșani, nu au avut acces la școala online. Nici orele din sala de clasă nu sunt ușoare pentru ei. Copiii din aceasta comună fac naveta de la o distanță de 3-5 km pentru a ajunge la școală.

În cursul zilei de ieri, 12 octombrie a.c., elevii Școlii „Dimitrie Brândză” au primit din partea Organizației Salvații Copiii 153 de tablete pe care sunt instalate toate aplicațiile de care au nevoie.

De asemenea, pentru ca învățământul la distanță să fie mai ușor, școala va fi dotată și cu o tablă Smart, în valoare totală de 118.000 lei.

Ajutorul a fost posibil datorită mecanismului de sprijin deschis de Salvați Copiii la care au făcut apel alte 39 de școli, pentru a asigura acces egal și nediscriminatoriu la educație pentru toți copiii.

Citeste si   Consiliul Politic Național al PSD a validat CANDIDAȚII SOCIAL-DEMOCRAȚI de la Botoșani pentru PARLAMENTUL României

Directorul Școlii „Dimitrie Brândză”, Anca BEJINARIU: „Școala noastră este într-o zonă defavorizată și niciun copil nu deține un dispozitiv de învățare online”

 

„Școala noastră este într-o zonă defavorizată și niciun copil nu deține un dispozitiv de învățare online. Dacă, mâine, școala noastră ar intra în scenariul roșu, nu am putea organiza învățământul online, copiii devenind victime nevinovate ale unei situații pe care nimeni nu a prevăzut-o. Faptul că „Salvați Copiii” se implică în susținerea școlii noastre este foarte important pentru copiii acestei comunități și va face diferența între participare și neparticipare școlară. Nu speram că cineva ne va răspunde, așa că vă mulțumim”, declară directorul școlii „Dimitrie Brândză” Viișoara, Anca BEJINARIU.

Închiderea școlilor, în contextul pandemiei de COVID-19, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora.

Anul școlar nu poate să fi început doar pentru unii copii. Accesul real la educație nu înseamnă prezența în catalog, ci instrumente reale de participare, astfel încât niciun copil să nu fie exclus pentru că nu are acces la internet sau o tabletă. Neparticiparea școlară are efecte pe termen lung și la fel de periculoase ca pandemia, de aceea, am decis să accelerăm dotarea copiilor vulnerabili cu tablete, pentru a nu rămâne în afara procesului de educație, precum și sprijinirea școlilor și a cadrelor didactice, astfel încât incluziunea educațională să fie reală”, declară președintele Executiv Salvați Copiii România, Gabriela ALEXANDRESCU. 

Potrivit datelor comunicate oficial de Ministerul Educației la debutul anului școlar, 4.915 școli funcționează în scenariul galben, în care copiii participă, prin rotație, la ore atât cu prezență fizică, cât și online, și 394 care funcționează în scenariul roșu, cu participare exclusiv online. Datele sunt în dinamică, iar evoluția epidemiologică poate schimba modelul de participare școlară.

Citeste si   Vigilență MAXIMĂ! Primarul PENAL Verginel GIREADĂ are în continuare acces la BUGETUL comunei Mihai Eminescu

Pentru ca situațiile de excluziune și discriminare în care au fost puși copiii vulnerabili în timpul stării de urgență să nu se repete odată cu începerea noului an școlar, Organizația Salvați Copiii România accelerează programul de dotare a acestora cu tablete conectate la internet și, ca urmare a solicitărilor primite, adaugă o componentă de dotare a școlilor.

Citeste si   Asociația ,,Salvează o inimă” a donat 15 concentratoare de oxigen pentru bolnavii COVID

SHARE

LEAVE A REPLY