SHARE

Astăzi în cadrul rubricii ”Interviul Săptămânii” o avem alături de noi pe Alexandra ZAHARIA, antreprenor și administratorul ”Roșia Uriașă”.

În urmă cu 10 ani, au fost construite solariile în care acum cresc roșiile delicioase. ”Roșia Uriașă” este un proiect care încearcă să ofere clienților legume de calitate, de care să nu se fi atins vreodată produsele chimice.

Rep.: Care a fost motivația din spatele acestei afaceri și care a fost sursa de finanțare?

Alexandra Zaharia: Cel mai important motiv pentru care noi am deschis această afacere și am făcut tot ce era necesar pentru a ajunge la cât mai mulți clienți, a fost acela de a-l încurajă pe soțul meu să continue să cultive tomate în solarii pentru că nouă ne-au plăcut foarte mult anul trecut, dar îi este foarte greu să le vândă.

Rep.: De cât timp vă ocupați de această afacere?

Cele mai multe livrări pe care le avem sunt în Iași”

A.Z.: Pagina există din aprilie, însă soțul meu cultivă legume în solarii de aproximativ 10 ani. După experiența din ultimle luni, am înțeles că piața de desfacere cea mai bună pentru noi este în Iași, din păcate. Noi suntem foarte aproape de Botoșani și ne așteptam la un răspuns pozitiv din partea lor, dar nu sunt atât de disponibili la propunerea noastră de a livra acasă. Cele mai multe livrări pe care le avem sunt în Iași în cartierele rezidențiale, unde nu există piață iar legumele sunt foarte puține în supermarketuri, iar aprozare nu se găsesc deloc. Noi am venit ca o mănușa pentru ei, mai ales în plină pandemie, le ducem direct acasă, deci nu trebuie să interacționeze cu noi sau să iasă din bloc.

Citeste si   AMENZI USTURĂTOARE pentru BOTOȘĂNENII care nu poartă masca de protecție

Majoritatea clienților noștri sunt tineri, avem și clienți de vârsta a doua și a treia, însă toți au un numitor comun: cunosc foarte bine rețelele sociale, au acces la facebook și la grupurile de interacțiune cu producătorii locali. Ei acolo ne-au găsit.

Rep.: Cum ați reușit să vă mențineți clienții în perioada aceasta?

A.Z: Am deschis pagina de facebook chiar în plină pandemie și am avut un răspuns foarte bun din partea oamenilor, în principal din partea ieșenilor, de la care am primit peste 200 de comenzi. Am primit și câteva din Botoșani, pe care încă încercăm să le organizăm, astfel încât să ajungem la toți clienții în aceeași zi. În Iași livrăm de două ori pe săptămână toate tomatele pe care le strângem în dimineața livrării. Încă mai sunt cam 100 de persoane care așteaptă să le livrăm comanda pentru că roșiile noastre sunt foarte gustoase și apreciate.

Rep.: Trecem cu toții printr-o perioadă dificilă, iar majoritatea antreprenorilor din România au fost afectați de pandemia de COVID -19. Cât de afectată a fost afacerea dumneavoastră în această perioadă? Au scăzut vânzările?

Noi, din fericire, am fost afectați în bine pentru că ne-au crescut vânzările”

 A.Z.: Noi, din fericire, nu am fost afectați și chiar că ne-au crescut vânzările. Pandemia ne-a ajutat destul de mult, pentru că oamenii au rămas în case iar aceste lucruri au creat un context favorabil pentru noi. Cred că pentru noi a fost o perioada foarte bună.

Rep.: Care credeți că este elementul cheie pentru dezvoltarea pe acest segment, mai ales în Botoșani?

Citeste si   BILANȚ COVID-19! 4.207 cazuri noi de persoane infectate cu COVID-19 în ultimele 24 de ore

Cheia este sinceritatea pe care o avem față de clienți”

A.Z.: Cheia este sinceritatea pe care o avem față de clienți, este punctul nostru forte. Le spunem tratamentele pe care le folosim, nu folosim produse chimice, tomatele se coc în voie, sunt stropite cu un anumit produs făcut din urzică, de mai multe ori. Clienții au apreciat foarte mult faptul că sunt naturale 100% și au gustul și mirosul autentic, ca cele pe care le mâncam în copilărie.

Rep: Câte vânzări aveți pe săptămână?

A.Z.: Din aprilie și până acum, am strâns o listă cu 300 de clienți. Am ajuns la aproximativ 150 de clienți în 2 luni pentru că livrăm de două ori pe săptămână, la aproximativ 25 de clienți/livrare. Din aceștia 150, măcar 70 au făcut și a doua și a treia comandă. Avem și clienți care au comandat și de 4-5 ori și nu putem să îi refuzăm. Stiu că mai sunt persoane care ne așteaptă, însă încercăm și să fidelizam clienții pe care îi avem deja.

Rep: Ce sfaturi le oferiți celor care doresc să își deschidă o afacere în Botoșani?

„Să fie sincer cu oamenii și cu grupul cheie pe care vrea să îl atingă”

A.Z.: Cel mai important sfat pe care îl putem da unui începător ar fi să fie sincer cu oamenii și cu grupul cheie pe care vrea să îl atingă. Le doresc să își găsească un produs bun și de calitate și să știe să îl valorifice. Dar sinceritatea câștigă mereu, am mizat întotdeauna pe comunicarea dintre noi și clienți.


SHARE

LĂSAȚI UN MESAJ