SHARE

Astăzi, în cadrul rubricii ”Interviul Săptămânii” o avem alături de noi pe Cristina Elena ANTON, directorul general al Casei de Pensii Botoșani.

Rep: Începând cu 11 martie, Casele Județe de Pensii și-au întrerupt audiențele, iar contactul persoanelor cu funcționarii s-a făcut respectând toate normele în vigoare. În acest context, ne puteți spune care au fost măsurile luate de către Casa Județeană de Pensii Botoșani?

”Au fost luate măsuri în ceea ce privește alternanța la serviciu a personalului”

Cristina Elena ANTON: Au fost instituite măsuri de protecție atât pentru pensionari cât și pentru personalul Casei Județene de pensii, încă din data de 11 martie. În  urma unui ordin primit de la Casa Națională de pensii publice, s-a suspendat pe rând activitatea de revizuire medicală și de acordare a biletelor de tratament.

Au fost luate măsuri în ceea ce privește alternanța la serviciu a personalului. În urma infectării a 3 dintre colegii noștri, nu ne-a fost afectată activitatea.

Citeste si   Un bărbat a încercat să-și ucidă soția în timp ce se aflau în jacuzzi, la Mamaia

Rep: Având în vedere că au fost mai multe etape ale relaxării în care li s-a permis cetățenilor ieșirea din locuințe, ne puteți spune dacă este solicitantă activitatea în momentul de față?

”A fost instituită procedura de primire a documentelor online”

C.E.A: În momentul de față funcționăm ca și înainte de intrarea în pandemie, dar cu restricțiile impuse de lege pentru siguranța tuturor. În ceea ce privește purtarea măștilor, dezinfectarea mâinilor am pus la dispoziția vârstnicilor substanțe dezinfectante iar la intrarea în instituție le este măsurată temperatura. În rest ne-am reluat activitatea ca și înainte.

De asemenea a fost instituită procedura de primire a documentelor online. Am creeat noi adrese de email în ceea ce privește depunerea documentelor cât și numere de telefon la care pot fi contactați funcționarii pentru relații.

În plus au fost reluate activitățile de acordare a biletelor de tratament și expertizare medicală.

Citeste si   Cutremur în România, în zona seismică Vrancea. Seismul s-a produs la adâncimea de 128 kilometri

Rep: Știm că a fost reluată activitatea privind tratamentul balnear. Care este situaţia biletelor de tratament şi care sunt staţiunile preferate de pensionari?

Până în momentul de față avem înregistrate 3462 de cereri”

C.E.A: Începând cu data de 24 iunie a fost valorificată seria cu numărul 9 din acest an. Ne-au fost repartizate 15 bilete de la casa națională, care s-au vândut toate: 11 la Nicolina și 4 la 1 mai. Până în momentul de față avem înregistrate 3462 de cereri. Cele mai solicitate stațiuni sunt Nicolina, Vatra Dornei, Stațiunile de pe litoral dar și Felix.

Urmează, pe data de 10 iulie să fie alocate biletele pentru seria cu numărul 10. Deocamdată nu am primit niciun fel de alocare de la Casa Națională și nu știm dacă vor putea fi solicitate bilete pentru celelalte stațiuni înafară de cele care aparțin Casei Naționale de Pensii publice, respecti tbrcm-urile.

Citeste si   Cluj: Pelerinaj cu mii de oameni și amenzi la Mănăstirea Nicula

Rep: Care este cea mai mică pensie din județul Botoșani?  Dar cea mai mare?

Cea mai mică pensie la nivelul județului este de 1 leu însă este completată din bugetul de stat diferența până la 704”

C.E.A: Cea mai mică pensie la nivelul județului este de 1 leu însă este completată din bugetul de stat diferența până la 704 care este pragul minim până în momentul de față. Iar cea mai mare este 14.238 de lei.

Rep: Câţi pensionari are judeţul Botoșani?

C.E.A:  Județul Botoșani are în momentul de față un număr de 93.102 pensionari.

Rep: În cât timp mediu se rezolvă un dosar de pensie, depus la Casa de Pensii Botoșani?

C.E.A: Timpul de rezolvare mediu al unui dosar de pensie este între 25-30 de zile în funcție de complexitatea dosarului.


SHARE

LĂSAȚI UN MESAJ