SHARE

Ziarul Bună Dimineața Botoșani va analiza în perioada următoare situația economică a societăților comerciale cu capital de stat aflate în subordinea Primăriei și Consiliului Județean Botoșani în vederea realizării unui top al primelor 3 cele mai eficiente. Cea de-a patra societate comercială publică care va fi supusă analizei este Compania de Transport Public, Eltrans Botoșani.

Cosmin ANDREI: „Responsabilitatea asupra evoluției ELTRANS, decurge din deciziile Consiliului de Administrație”

Am profitat de ieșirea publică a Primarului Cosmin Andrei cu ocazia unei conferințe de presă organizată ieri (23.11.2020) pentru a afla de la dumnealui dacă există un plan de redresare pentru societatea de transport aflată în subordinea Consiliului Local Botoșani.

Proaspăt instalat, Primarul nou ales Cosmin ANDREI a demonstrat că este interesat în luarea unor decizii imediate care să conducă la remedierea unor probleme vechi cu care se confruntă municipiul Botoșani. Problema ELTRANS, nu a fost încă luată în calcul de Primăria Botoșani.

Compania de Transport Public din Botoșani

Transportul public de per­soane din Botoșani este gestionat de societatea ELTRANS S.A., societate comercială subordonată Consiliului Local. La conducere îl regăsim în continuare pe Victor IVĂNESCU, care a administrat activitatea ELTRANS pe parcursul ultimilor ani.

Ca director general la ELTRANS, IVĂNESCU a încasat anul trecut 90.024 de lei, adică aproximativ 7.500 de lei lunar. 

Membrii Consiliului de Administrație ELTRANS S.A. sunt: ACHIŢEI CARMEN – preşedinte, ALEXA CĂTĂLIN-VIRGIL – membru C.A., BUHĂIANU BOGDAN – membru C.A., CRACANĂ SERGHI – membru C.A., IVĂNESCU VICTOR – membru C.A.

Deși au trecut două luni de la alegerile locale, Primăria Botoșani nu a dat nici un semnal în direcția identificării unui plan de măsuri care să conducă la soluționarea problemelor legale dar și economice cu care se confruntă societatea ELTRANS.

În continuare unul din membrii Consiliului de Administrației ELTRANS, Cătălin – Virgil ALEXA condamnat penal, periclitează activitatea CA-ului fără ca primăria să se sesizeze.

Reamintim faptul că numitul Cătălin ALEXA a prejudiciat primăria Botoșani cu 2.241.620,91 lei, iar acum se regăsește în Consiliul de Administrație al ELTRANS.

În timpul mandatului său de viceprimar, perioada 2008-2012, Cătălin Virgil Alexa a fost cercetat penal pentru abuz în serviciu și conflict de interese și a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare şi zece ani interzicerea unor drepturi.

Atunci, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Suceava au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a fostului viceprimar ALEXA.

Citeste si   VIDEO/ Autocar în flăcări pe A1! A ars ca o torță: Zeci de români care se întorceau din Franța se aflau la bord

Potrivit rechizitoriului procurorilor, în perioada noiembrie–decembrie 2011, inculpatul Alexa Cătălin Virgil, în calitate de viceprimar al Municipiului Botoşani şi preşedinte al comisiei de evaluare a ofertelor privind atribuirea, de către municipiul Botoşani, a contractului „Asistenţă tehnică pentru supervizarea lucrărilor – sursa şi reţele” a depus diligenţele necesare în vederea determinării membrilor comisiei respective de a declara admisibilă şi apoi de a declara câştigătoare oferta depusă de S.C. Inginer Consultant S.R.L. Şcheia, firmă înființată și administrată de Alexa Bogdan-Vasile, fratele lui ALEXA.

Încă o problemă de LEGALITATE în C.A.-ul ELTRANS! Deciziile ar putea fi LOVITE de NULITATE din cauza condamnatului PENAL, Cătălin ALEXA

Legalitatea este optională pentru Ivănescu! După anchetele jurnalistice apărute în spațiul public, acest director a demisionat din calitatea de Consilier Județean

Ani la rând, Ivănescu a fost director al companiei de transport subordonată Consiliului Local Botoșani. Simultan, Partidul Național Liberal i-a oferit aceluiași IVĂNESCU și poziția de consilier județean.

Mandatul de consilier județean a început în anul 2016, iar cel de administrator al societății Eltrans în același an. În data de 29.03.2020, a expirat mandatul de administrator în cadrul societății Eltrans. Având în vedere că, legea incompatibilității s-a modificat pe parcursul mandatului, respectiv în anul 2017, nu văd să fi fost vreo problemă” afirma Ivănescu în 11 mai 2020.  Nu a mai durat însă mult și Ivănescu și-a dat demisia din calitatea de consilier județean.

INCOMPETENT și INCOMPATIBIL! Victor IVĂNESCU “arhitectul” transportului public din BOTOȘANI este și consilier județean

Deciziile controversate ale lui Ivănescu … au fost date uitării!! 

Ziarul „Bună Dimineața Botoșani” a criticat administrația Flutur pentru toate aceste decizii controversate. În mod evident, schimbarea adminitrației nu echivalează cu dispariția bruscă a problemelor. Atât timp cât aceste probleme persistă și administrațiile nu iau măsuri ferme pentru identificarea soluțiilor, noi ne vom păstra aceeași atitudine critică și instransigentă.

Timp de 5 ani, ELTRANS ar urma să plătească aproape 10.000.000 de lei pentru noile autobuzele care, culmea ar urma să fie returnate la sfârșitul perioadei.

Noua administrație poate cere renegocierea contractului

Pe parcursul acestui an, ELTRANS a decis achiziționarea a 9 autobuze pentru înlocuirea tramvaielor vechi, însă, această achiziție a fost realizată în regim de leasing operațional, adică autobuzele sunt închiriate pe o perioadă de 5 ani, după care vor fi returnate.

Prețul achiziției este de 9.842.878,32 RON. 

Chiria lunară pentru cele 9 autobuze este de 32.000 de euro! Deși autobuzele au fost achiziționate în luna mai, ele au fost scoase la stradă abia în luna august. Pe perioada cât au stat pe dreapta, ratele pentru autobuze au curs, astfel societatea ELTRANS a fost nevoită să plătească 96.000 de euro în ciuda faptului că autobuzele nu au circulat.

Citeste si   Raluca Turcan: „Începem procesul de reclaculare a pensiilor pe o nouă lege” - Cât durează și cât vor crește PENSIILE

Aceste realități sunt bine cunoscute de noua administrație și ne-am așteptat ca în prima conferință de presă, să fie anunțate măsuri reparatorii ale acestor erori administrative grave.

Vor fi acoperite și date uitării erorile administrative găsite în Primărie?!? Ar însemna o notă proastă la început de drum pentru administrația ANDREI 

În articolul  Bani aruncați pe geam! BOTOȘĂNENII vor PLĂTI în 5 ani 9.842.878,32 RON pentru CHIRIA noilor autobuzelor publicația „Bună Dimineața Botoșani” a relatat cu exactitate cum ELTRANS a ales să plătească din banii botoșănenilor o sumă enormă pentru închirierea acestor autobuze, și a refuzat cumpărarea lor definitivă. Mai mult, acum IVĂNESCU mai vrea să achiziționeze alte 3 autobuze în același sistem de leasing operațional. Nu au apărut reacții din Primărie atunci când, din nou directorul Ivănescu a testat apele cu privire la noile alocări bugetare.

Analiza economică a societății ELTRANS 

După cum era de așteptat, pe parcursul anului trecut, ELTRANS a raportat o cifră de afaceri de 7.739.303 lei și pierderi de -599.498 RON. La fel, pentru 2019 societatea de transport public Botoșani a înregistrat datorii de 1.179.920 lei. 

La capitolul Creanțe, societatea ELTRANS figurează pe anul 2019 cu 257.529 lei de încasat.

În 2008, societatea de transport public botoșănean figura cu datorii în valoare de -1.004.696 lei. În următorii 2 ani, datoriile au cunoscut un trend descendent. În 2011, datoriile ELTRANS au crescut, ajungând peste 1.000.000 de lei. Până în 2019, societatea a reuși să scadă datoriile și au ajuns la 881.594 lei în 2018.

Societatea ELTRANS a încheiat anul 2019 cu venituri totale de 7.794.869 lei și cheltuieli totale de 8.394.367 lei. 

Criteriile politice nu conduc la performanțe administrative

Eltrans, societate aflată în „grija primarului” are un corespondent negativ în societatea Nova Apa Serv din subordinea Consiliului Județean Botoșani.

Ambele societăți au un profil economic caracterizat de ineficiență pentru că nu au trecut printr-un plan de redresare atent pregătit. Din diverse motive, predilect politice, aceste societăți au fost conduse de acoliți ai unor lideri politici. Criteriile politice nu conduc la performanțe administrative iar Eltrans și Nova Apa Serv demonstrează cu prisosință această realitate.


SHARE

LĂSAȚI UN MESAJ